Blog

Tandartsenpraktijk- websites

In dit digitale tijdperk ontkom je er niet aan om je praktijk te digitaal te adverteren en een website is daarbij het belangrijkste.

Wat je in gedachten moet houden bij het ontwerpen van een website, is dat dit ook moet aansluiten bij het imago van je praktijk. Als jouw praktijk niet aansluit bij het imago dat je op de website heb gecreëerd, dan bestaat de kans dat patiënten met verkeerde verwachtingen jouw praktijk bezoeken wat kan leiden tot klantontevredenheid.

Je moet dan ook een plan hebben voor het starten van jouw onderneming, zowel offline als online. Koop een praktijk met apparatuur waarvan je weet dat je ermee kunt werken. Gebruik alle informatie van de praktijk en zet deze op de website onder verschillende thema’s. Zo voorkomt je dat er een verschil is tussen de website en de praktijk en dat patiënten met de verkeerde verwachting je praktijk zullen bezoeken.

Wij kunnen u helpen met het ontwerpen en realiseren van een mooie website. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Marketingplannen voor tandartspraktijken

In het snelle tijdperk waarin we leven, zijn we altijd op zoek naar de nieuwste technologieën. Van  miljoenen bedrijven tot kleine winkels, ze investeren allemaal in marketing voor de diensten en producten die ze aanbieden. Met als doel te adverteren, te verkopen en ten koste van alles de markt te leiden. Degenen die hier geen gebruik van maken, missen hun kans op succes.

Speciaal voor de medische sector en hierbij specifiek tandartsen geldt dat men zich niet altijd bewust is van het bestaan van een bepaalde praktijk. De grootste behoefte is dus een zeer invloedrijke en sterke marketing van niet alleen de behandelingen maar ook de praktijk. Bij de praktijk betekent dit niet alleen de plaats, er zijn nog meer dingen die je onder de aandacht kan brengen.

 

De praktijk/ locatie:

Zorg voor een aantrekkelijke, opvallende maar degelijke buitenkant, zodat je patiënt een goede eerste indruk heeft. Wanneer het gaat om interieur van de praktijk moet er rekening mee worden gehouden dat voor een tandartsenpraktijk comfort en reinheid een prioriteit is. Dit zijn vervolgens de twee belangrijkste aspecten je moet benadrukken in de marketing als het gaat om de praktijk. Gebruik deze aspecten in je brochures, social mediaplatforms en de website.

 

De behandeling:

De meeste klinieken bieden een breed scala aan behandelingen, wat uiteraard een goed teken is dat ze zich in verschillende gebieden specialiseren. Wanneer er sprake is van bepaalde specialisaties die je als tandarts hebt, dan wordt daardoor vaak een bepaalde kwaliteit geacht aanwezig te zijn. Het is dan ook belangrijk om eventuele specialisaties naar voren te brengen.

 

Daarnaast is het goed om behandelingen en diensten die in het verleden met succes zijn uitgevoerd, te benadrukken. Breng deze aspecten in kaart, wanneer je dit hebt gedefinieerd, kan je bepalen via welke kanalen en mediums van de marketing je gaat gebruiken om dit naar buiten te brengen.

 

Wil je weten met welke aspecten wij je kunnen begeleiden en ondersteunen? Neem dan contact met ons op!

 

 

Marketingideeën voor tandartsenpraktijken

Marketing is simpelweg noodzakelijk in deze tijd. Alle toonaangevende merken en dienstverleners houden zich bezig met reclame en marketing voor het in de markt brengen van hun product of dienst. Op medisch gebied, met name voor tandartsen, speelt marketing een zeer cruciale rol bij het aantrekken van nieuwe patiënten voor behandelingen. Oude patiënten blijven vaak we hangen bij een tandarts maar voor het aantrekken van nieuwe klanten, is marketing een must. Afgezien van enkele belangrijke marketinginstrumenten zoals adverteren in kranten, televisie, internet enz., zijn er andere, eenvoudigere manieren om marketing te doen. Hieronder volgen enkele eenvoudige ideeën die zeker zullen helpen.

 

Aantrekkelijk logo en merknaam:

Een goede en aantrekkelijke merknaam samen met een logo is de eerste stap in marketing voor elk bedrijf. Dit vertegenwoordigt het imago van het bedrijf en de kwaliteit die het biedt. Het logo is het symbool dat het bedrijf definieert, daarom moet er een relevant, eenvoudig maar toch creatief en degelijk logo worden ontworpen dat zich onderscheidt van alle anderen. Op deze manier kan je bekendheid creëren door middel van je logo.

 

Bouw een relatie met klanten op via maandelijkse campagnes:

Dit houdt in dat je als tandarts nieuwsbrieven stuurt naar oude patiënten of patiënten die nog lopende behandelingen hebben. Dit lijkt misschien een zeer vage manier van marketing, maar deze kleine inspanning kan leiden tot een zeer bloeiende marketing aangezien kan bijdragen aan de  mond-tot-mondreclame.

 

Website:

In deze moderne tijd is website een must. Mensen maken wel een website, maar onderhouden deze niet, waardoor het nut van de website uiteindelijk niet tot zijn recht komt. Het onderhouden van een website is niet zo moeilijk omdat het slechts een kleine hoeveelheid tijd kost om hem bij te werken en er nieuwere dingen aan toe te voegen, maar moet wel worden gedaan.

 

Voorraad van weggeefmateriaal:

Ook dit is vaak simpel om te realiseren maar heeft een groot effect. Je kunt hierbij denken aan brochures en folders met informatie over de praktijk en de geleverde diensten. Deze kunnen worden uitdeelt in de receptie van de praktijk maar ook flyers uitdelen in een drukke winkel / winkelcentrum kan soms lonen.

 

Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen met deze onderwerpen? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Client5
Client4
Client3
Client2
Client1