E-mailmarketing is de goedkope manier om met mensen in contact te komen. Vanuit je praktijk kan je patiënten bereiken door nuttig advies te geven. Het is de meest moderne en effectieve manier om regelmatig in contact te blijven met patiënten en draagt bij aan klantenrelatie.
Bij tandartsen draait het om het voorkomen van mondproblemen en het oplossen van tand- en mondproblemen. En geloof me, mensen zullen het leuk vinden om informatie via e-mails te ontvangen zonder erom te vragen.
Laat me je de manieren vertellen om de aandacht te trekken van mensen via e-mails:
- Feliciteer jouw publiek met het gratis ontvangen van informatie
- Blijf proactief met het bijhouden en delen van nieuwe theorieën
- Geef wekelijks advies over hoe je tand- en mondproblemen kan voorkomen
- Geef binnen een uur antwoord met authentieke informatie
- E-mail jouw patiënten de nieuwsbrief met bijvoorbeeld een interview met een bekende tandarts en andere interessante informatie.
Er zijn ook enkele do’s en don’ts voor het starten van e-mailmarketing:
Do’s voor e-mailmarketing
- Gebruik software voor e-mailmarketing die jouw e-mail schoon houdt en de lijsten beheert. Deze software geeft je ook informatie over of de e-mailadressen ook juist zijn en of de e-mails in de spam folder van de ontvanger terecht is gekomen.
- Zorg dat je een onderwerp regel hebt om de aandacht van de lezer te trekken. Een voorbeeld is “Voorkom tandvlees problemen met onze nieuwsbrief” of andere innovatieve teksten bedenken om klanten aan te trekken.
- Houd jouw informatieniveau up-to-date, zodat je jouw klanten met de juiste informatie kunt begeleiden.
- Je kan een deel van je blog naar jouw klant e-mailen met de knop “lees meer ..”, dit zal de lezer nieuwsgierig maken en zorgt ervoor dat je website wordt bezocht.
- Zorg dat je in elke e-mail een tip geeft met betrekking tot preventie van tandproblemen.
Wil je meer weten over deze ontwerpen en hoe wij je daarbij kunnen ondersteunen? Neem contact met ons op!